SEO: Οδηγός αρχαρίων και βέλτιστες πρακτικές

Tο SEO (Search Engine Optimization) έχει μπει τα τελευταία χρόνια για τα καλά στη ζωή μας. Όμως τι είναι το SEO και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί? Η αλήθεια είναι ότι έχουν γραφτεί πάρα πολλά σχετικά με το SEO και υπάρχει υπερπληθώρα άρθρων online. Σε αυτό το άρθρο δεν θα προσπαθήσουμε να εφεύρουμε τον τροχό ή να σας δώσουμε τα τελευταία trick τα οποία ούτως ή άλλως δεν υπάρχουν. Στόχος μας είναι να δώσουμε τις βάσεις για μία επιτυχημένη στρατηγική SEO.

Το SEO είναι μία υποκατηγορία του marketing. Πρέπει να αποτελεί κομμάτι του marketing plan και όχι να είναι από μόνο του ένα marketing plan. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που κρίνουν τη θέση που θα λάβει ένα site στις μηχανές αναζητήσεις και γι’ αυτό δε θα πρέπει να επιμένουμε υπερβολικά σε έναν μόνο παράγοντα. Ακόμη, δε θα πρέπει να το βλέπουμε σαν κάτι που γίνεται μία και έξω. Είναι μία συνεχής διαδικασία, η οποία είναι τόσο δυναμική που μπορεί να αλλάξει από μέρα σε μέρα αλλά και διαφέρει από site σε site. Το καλό είναι ότι υπάρχουν βασικές αρχές και μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε 5 κύριες κατηγορίες οι οποίες θα αναλυθούν, μία μία ξεχωριστά στο παρόν άρθρο. Αυτές είναι:

  1. Έρευνα Keyword (λέξεις-φράσεις κλειδιά)
  2. Υλοποίηση μιας σελίδας φιλικής προς τις μηχανές αναζήτησης
  3. On-page SEO
  4. Link Building
  5. Analytics – Στατιστικά

Κάθε μία είναι εξίσου σημαντική και είναι άρρηκτα δεμένη με τις υπόλοιπες.

1. Έρευνα Keyword (λέξεις-φράσεις κλειδιά)

Δεν έχουν όλα τα keywords την ίδια αξία. Κάποια χρησιμοποιούνται πιο συχνά στις μηχανές αναζήτησεις και θα πρέπει να είστε επιλεκτικοί. Υπάρχουν 3 διαφορετικοί τύποι αναζήτησης (types of queries) που μπορεί κάποιος να κάνει σε μία μηχανή αναζήτησης:

  • Informational queries – αναζήτηση πληροφορίας (με εύρος γενική έως προσαρμοσμένη)
  • Navigational queries – αναζήτηση συγκεκριμένου ιστότοπου ή σελίδας
  • Transaction queries – αναζήτηση με πρόθεση της συναλλαγή – αγορά

Δημιουργία μία λίστας λέξεων κλειδιά για να στοχεύσετε
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να κάνετε brainstorming. Πάρτε λίγο χρόνο για να βρείτε λέξεις και φράσεις που μπορούν να σχετίζονται με το site σας. Θα πρέπει να βρείτε 50-100 φράσεις. Για να αυξήσετε τη λίστα αυτή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παρακάτω ελεύθερα εργαλεία (στα Αγγλικά):

Τα 2 τελευταία έχουν και επί πληρωμή επιλογές που παρέχουν περισσότερες λέξεις και φράσεις. Υπάρχουν ακόμη και πιο εξελιγμένα εργαλεία εάν επιθυμείτε.Μερικά tips για να φτιάξετε μία λίστα από keywords:
  • Βρείτε λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας και όχι εξειδικευμένη ορολογία του κλάδου.
  • Προσπαθήστε να βρείτε συνώνυμα των λέξεων αυτών.
  • Χρήση επαναλαμβανόμενης λέξης κλειδί – Ως web designer οι υπηρεσίες σας μπορεί να είναι οικονομικά προσιτές ή επαγγελματικές. Κάνοντας βελτιστοποίηση στο “professional web design services” επίσης βελτιστοποιώντας το “web design services” η λέξη Services θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί επαναλαμβανόμενα στις περισσότερες ή σε όλες τις φράσεις κλειδιά.
  • Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες επαναλαμβανόμενες λέξεις κλειδιά – Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να προσθέσετε μια επαναλαμβανόμενη λέξη, όπως «δωρεάν», δεδομένου ότι αρκετοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη στην αναζήτησή τους. Ωστόσο, όταν κάποιος ψάχνει για δωρεάν, δεν έχει σκοπό να αγοράσει. Αν δεν προσφέρετε κάτι δωρεάν τότε μάλλον είναι καλύτερο να μείνετε μακριά από το «δωρεάν» ως επαναλαμβανόμενη λέξη κλειδί.
  • Ελέγξτε τις λέξεις που χρησιμοποιούν ήδη για να μπουν στο site σας. Αυτές μπορούν να σας δώσουν μία καλή αίσθηση τι δουλεύει και τι όχι αλλά και ιδέες για άλλες παρόμοιες λέξεις και φράσεις.
  • Εν ολίγοις το SEO είναι μία χρήσιμη πηγή αύξησης του traffic στο site αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι είναι απλά ένας τρόπος προσέλκυσης πιθανών πελατών. Πρέπει να το βλέπετε σαν μέρος της συνολικής στρατηγικής Μάρκετινγκ.

2. Υλοποίηση μιας σελίδας φιλικής προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO friendly)

Διπλό περιεχόμενο
Οι μηχανές αναζήτησης δεν θέλουν το ίδιο περιεχόμενο να μολύνει τα αποτελέσματα τους. Δεν υπάρχει νόημα να προβάλουν το ίδιο περιεχόμενο πολλαπλές φορές. Για να το αποφύγετε αυτό, μπορείτε να αποτρέψετε να γίνουν index κάποια URL’s μέσω του αρχείου robots.txt, εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το meta robots tag (noindex), τέλος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την 301 (μόνιμα) redirection για να προωθήσετε το διπλό URL στο URL της επιλογής σας. Καλό θα ήταν να μην επιτρέψετε στις μηχανές αναζήτησης να αποφασίσουν ποια URL θα κάνουν index, αλλά να τα ορίσετε εσείς. Τα χαρακτηριστικά στα tags των link (canonical attribute) είναι μια άλλη επιλογή για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να καθορίσουν ποιες διευθύνσεις URL θέλετε να γίνουν indexed. Πρέπει ακόμη να προσέχετε ούτως ώστε κάθε σελίδα στο site σας να έχει μοναδικό περιεχόμενο και να μην επαναλαμβάνετε σε διαφορετικές σελίδες παρόμοιο περιεχόμενο.
Canonical URL
Τα Canonical URLs είναι ένα άλλο παράδειγμα διπλού περιεχομένου. Τα Canonical URLs είναι ένας φανταχτερός τρόπος του πως πολλαπλά URL οδηγούν στην ίδια σελίδα. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να συνδεθεί με τη σελίδα σας πληκτρολογώντας:
  • domain.com
  • www.domain.com
  • domain.com/index.html
  • www.domain.com/index.html
Αυτές είναι 4 σελίδας ως προς τις μηχανές αναζήτησης και μόνο μία θα γίνει indexed. Εξίσου σημαντικά είναι και τα link που οδηγούν σε αυτές τις σελίδες. Εάν ένα link οδηγεί στο domain.com και ένα άλλο στο www.domain.com/index.html, ίσως να θεωρείτε ότι η σελίδα σας έχει 2 link. Ως προς την μηχανή αναζήτησης, αυτό είναι 1 link για 2 διαφορετικές σελίδες. Έτσι μειώνεται στο μισό το όφελος αυτών των link. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το mod_rewrite στον Apache και με την χρήση του .htaccess να παραμετροποιήσετε το ποια σελίδα θα εμφανίζεται βάση του URL. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να καθορίσετε το URL και το περιεχόμενο (σελίδα) που θα εμφανιστεί βάση αυτού. Ένα σημαντικό σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι ότι το rewrite πρέπει να είναι 301 ή μόνιμη ανακατεύθυνση.
Search Friendly URLs
Ποια από τα παρακάτω URL σας δίνουν καλύτερη πληροφόρηση για το περιεχόμενο της σελίδας;
  • domain.com?id=3648373729&cat=12
  • domain.com/sports/baseball/statistics.php

Το πρώτο δεν παρέχει καμία ουσιαστική πληροφορία, ενώ το δεύτερο δίνει σαφές ενδείξεις για το περιεχόμενο. Παράλληλα εξυπηρετεί και τις μηχανές αναζήτησης για να αναγνωρίζουν τα περιεχόμενα των σελίδων, να κάνουν χρήση των λέξεων-κλειδιά αλλά και να κάνουν πιο έυκολη την ανίχνευση τους. Σημείωση: Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να ανιχνεύσουν δυναμικά URL αλλά όταν υπάρχουν πολλές παράμετροι υπάρχει το ενδεχόμενο να μπερδευτούν, ειδικά εάν αυτές οι παράμετροι περιέχουν session IDs. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε παραμέτρους στα URL σας, προσπαθήστε να έχετε 2 με 3.Παρατηρείτε ότι στο δεύτερο URL από πάνω οι λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούνται σαν να είναι ονόματα φακέλων στα windows. Έτσι αποκαλύπτονται πολλές πληροφορίες για το site σας και ενισχύει τις θεματικές ενότητες των λέξεων κλειδιών σας. Εάν η σελίδα με τα στατιστικά, τις ομάδες και τους παίχτες συνδέονται με την κύρια σελίδα του baseball τότε ενισχύεται η θεματική ενότητα του baseball. Εάν έχετε και ενότητες για ποδόσφαιτο και μπάσκετ οι οποίες συνδέονται με την κύρια σελίδα των sports, τότε ενισχύεται η θεματική ενότητα των sports. Η ιδέα της δημιουργίας των θεματικών ενοτήτων είναι γνωστή ώς theming ή siloing

5 επιπλέον Tips:

Be found.
Το πιο σημαντικό κατά τη δημιουργία ενός site είναι το περιεχόμενο να μπορεί να βρεθεί και να γίνει indexed. Εάν οι σελίδες σας δεν μπορούν να γίνουν indexed τότε δεν μπορούν να εμφανιστούν στις σελίδες αναζήτησης. Ο πρώτος σας στόχος πρέπει να είναι να δημιουργήσετε site τα οποία να είναι εύκολα στην πρόσβαση και χρηστικά.
Αποφεύγετε Flash και Javascripts.
Οι μηχανές αναζήτησης είναι expert στο να ανιχνεύουν κείμενο. Αποφεύγετε την χρήση Flash, javascript και εικόνων για την πλοήγηση του site σας. Έχει γίνει πρόοδος στην ανίχνευση και των δύο, αλλά η βέλτιστη πρακτική είναι η χρήση των links με κείμενο. Εάν παρόλα αυτά θέλετε να χρησιμοποιήσετε flash ή JavaScript, τότε προσαρμόστε ένα δεύτερο menu για να το διαβάσουν οι μηχανές αναζήτησης.
HTML Sitemap.
Μπορείτε ακόμη να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να βρουν το περιεχόμενο των σελίδων σας μέσα από τα html sitemaps. Δημιουργήστε ένα html sitemap και κάντε το link από την κεντρική σας σελίδα. Προτείνεται το link αυτό να είναι στο footer του site σας, όπου μπορεί να περιέχει ένα δεύτερο μενού πλοήγησης.
Valid Codes.
Δημιουργήστε το site σας με καθαρό κώδικα χωρίς προγραμματιστικά λάθη. Οι μηχανές αναζήτησης δεν δίνουν σημασία εάν ο κώδικας σας είναι σωστός. Στην πραγματικότητα, καμία από τις 4 μεγάλες μηχανές αναζήτησης δεν έχουν έγκυρο κώδικα στις αρχικές τους σελίδες. Ωστόσο, δεδομένου ότι ορισμένα σφάλματα στον κώδικα, μπορεί να μην επιτρέψουν στην μηχανή αναζήτηση να ολοκληρώσει το crawling είναι προς το συμφέρον σας να γράψετε καθαρό κώδικα χωρίς προγραμματιστικά λάθη.
Η ταχύτητα μετράει.
Η ταχύτητα είναι ένας παράγοντας κατάταξης τουλάχιστον για την Google. Κάντε χρήση του CSS στους πίνακες και στα div’s, δημιουργήστε εξωτερικά αρχεία για τα CSS και τα and JavaScript’s και μην έχετε όλο τον κώδικα σε μία σελίδα. Κρατήστε το μέγεθος των html αρχείων όσο το δυνατόν μικρότερο. Χρησιμοποιήστε gzip compression. Παρότι μπορεί να είναι ένας μικρός παράγοντας, ό,τι κάνετε για να κάνετε το site σας πιο γρήγορο θα σας βοηθήσει στα rankings σας στην Google αλλά και στις άλλες μηχανές αναζήτησης στο κοντινό μέλλον.

Κάποιες άλλες σκέψεις για δημιουργία φιλικών προς την αναζήτηση site:

  • Η σημασιολογική κωδικοποίηση των tags, μπορεί να αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με τις σελίδες και το site σας σε οποιαδήποτε εφαρμογή που καταλαβαίνει τη σημασιολογία που έχετε ορίσει. Οι μηχανές αναζήτησης κάνουν μεγαλύτερη χρήση των microformats κατά τον καθορισμό τι να κάνουν index για ένα συγκεκριμένο ερώτημα.
  • Internal links – τα links είναι ένα σημαντικό μέρος του SEO και αυτό περιλαμβάνει και τα εσωτερικές links. Οι περισσότερες σελίδες στον ιστότοπό σας θα πρέπει να συνδέονται με άλλες σελίδες στο δικτυακό σας τόπο. Επίσης έχετε τον πλήρη έλεγχο πάνω στα anchor text των εσωτερικών συνδέσμων.
  • Τεστάρετε περιοδικά το site σας για να βεβαιωθείτε ότι τα link που έχετε λειτουργούν. Διορθώστε ή αφαιρέστε μη ενεργά link.
  • Χρησιμοποιήστε breadcrumbs. Τα breadcrumbs βοηθούν τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν την αρχιτεκτονική του site σας

3. On-Page SEO

Κατά το παρελθόν συνήθης πρακτική ήταν να γεμίζουμε keywords παντού ούτως ώστε να βρεθεί η σελίδα ψηλά στα ranking. Όμως αυτό θεωρείτε spam και είναι κάτι που πλέον δεν αποδίδει. Αυτό που γίνεται σήμερα είναι να γράφουμε περιεχόμενο στις σελίδες που να απευθύνεται σε πραγματικούς ανθρώπους. Παραθέτουμε και κάποια πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε.
Page Titles: <Title></Title>
Οι τίτλοι των σελίδων είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που θα χρησιμοποιήσετε στη σελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι πολύ σημαντικοί για το ranking της σελίδας σας. Θα πρέπει να είναι μικροί σε μέγεθος και να περιλαμβάνουν το βασικό keyword της σελίδας. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε το brand σας στον τίτλο της σελίδας. Εάν είναι ευρέως γνωστό, πιθανώς να θέλετε να εμφανίζεται στην πρώτη γραμμή. Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι κάθε τίτλος των σελίδων σας να είναι μοναδικός. Χρησιμοποιώντας τον ίδιο τίτλο σε όλες τις σελίδες σας αφαιρεί το πλεονέκτημα που προσφέρουν. Θυμηθείτε ότι ο τίτλος της σελίδας σας είναι αυτό που εμφανίζεται σαν link στις μηχανές αναζήτησης. Δημιουργήστε έναν τίτλο που να ωθεί κάποιον να τον κλικάρει. Το ποιο σημαντικό keyword θα πρέπει να περιέχεται στον τίτλο.
Meta Tags <Meta>
Τα Meta Tags δεν είναι ότι πιο σημαντικό για το SEO. Υπάρχουν 3 meta tags με τα οποία θα ασχοληθούμε.
  • Τα Meta keywords είναι λίγο έως πολύ άχρηστα. Είναι εύκολη λεία για spam και δεν θεωρούνται πλέον σαν παράμετρος ταξινόμησης από τις μηχανές αναζήτησης. Η Google και το Bing δεν τα διαβάζουν και πιθανώς ούτε και οι άλλες μηχανές αναζήτησης. Εάν παρόλα αυτά χρειάζεται να χρησιμοποιήστε κάποια τότε βάλτε κάποιες κοινές ανορθογραφίες των λέξεων-κλειδιών σας.
  • Το Meta Description πιθανόν να έχει ελάχιστη ή και καμία επίδραση σχετικά με το πού ταξινομείται η σελίδα σας για τον ίδιο λόγο με τα Meta Keywords. Ωστόσο, μερικές φορές το Meta Description σας θα εμφανιστεί ως απόσπασμα κάτω από το link σας στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Γράψτε Meta Description με έναν τρόπο που να προσελκύει κλικ. Χρησιμοποιήστε ένα ισχυρό λεκτικό και ίσως χρησιμοποιηθεί ως μίνι-διαφήμιση προς τους χρήστες που κάνουν αναζήτηση.
  • Τα Meta robots χρησιμοποιούνται για να ενημερώσουν τις μηχανές αναζήτησης να μην κάνουν index μια σελίδα ή να ακολουθήσουν τις συνδέσεις της σελίδας σας. Τις περισσότερες φορές δεν χρειάζεται να δηλωθούν αυτά τα meta tags, εκτός και αν έχουμε περιπτώσεις διπλού περιεχομένου, όπως αναφέρεται παραπάνω.
ALT And Others

Το ALT και άλλα attributes, καθώς και τα Semantic Tags θεωρούνται επίσης SPAM, παρόλαυτά μπορούν ακόμα να είναι χρήσιμα. Ιδιαίτερα η Ιδιότητα ALT είναι ένα από τα λίγα χαρακτηριστικά που μπορείτε να δώσετε για τις εικόνες. Μην τα γεμίζετε με λέξεις-κλειδιά. Χρησιμοποιήστε τα για να γράψετε μια σύντομη περιγραφή για αυτούς που δεν μπορούν να δουν τις εικόνες. Αν μια εικόνα είναι απλά “κρέμα ματιών”, όπως και η αναφορά στο μενού πλοήγησης, αφήστε κενό το χαρακτηριστικό alt (alt = “”). Το ίδιο ισχύει και για άλλα tags, όπως strong και em. Μην ξεχνάτε ότι η χρήση τους προορίζεται για την καλύτερη ανάγνωση του περιεχομένου σας από πραγματικούς ανθρώπους, έτσι ώστε να δοθεί έμφαση σε μια λέξη-κλειδί ή φράση, αν έχει νόημα. Δεν θέλουμε να πούμε ότι βάζοντας λέξεις-κλειδιά σε tags και attributes δεν βοηθάει καθόλου. Απλώς δεν πρέπει να δίνεται μεγάλη βαρύτητα σε μικρά πράγματα με μικρό όφελος. Σε τελική ανάλυση είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν σας πως καλά εκλαμβάνεται το περιεχόμενο σας σε πραγματικούς ανθρώπους απότι σε κάποια μηχανή αναζήτησης.Γράψτε έναν καλό τίτλο και χρησιμοποιήστε τις επικεφαλίδες <h1> <h6> για να οργανώσετε το περιεχόμενο σας. Γράψτε φυσικά. Μην εξαναγκάζετε τη χρήση λέξεων-κλειδιά. Χρησιμοποιήστε ποικιλία λέξεων. Αυτή η ποικιλία θα σας βοηθήσει στο ranking.

4. Link Building

Τα Link που χρησιμοποιείτε παίζουν καταλυτικό ρόλο για τη θέση που θα λάβει το site σας στις μηχανές αναζήτησης. Το σημαντικό είναι από που λαμβάνεται αυτά τα links και ποιά είναι τα καλύτερα.Τα Link βρίσκονται στην καρδιά του αλγόριθμου της Google για το ranking των site. Ο βασικός λόγος είναι ότι ένα link είναι μία ένδειξη ψήφου ή σύσταση από μία σελίδα για μία άλλη. Σχετικά με το ποιά link πρέπει να χρησιμοποιηθούν αυτό έχει σχέση με σχετικότητα τους με το περιεχόμενο της σελίδας σας και την αυθεντία που έχουν στον σχετικό τομέα. Για παράδειγμα εάν κάποιος θέλει να ενημερωθεί για τον καιρό θα εμπιστευτεί το meteo.gr.

Page Rank
To PageRank (PR) είναι μία εφεύρεση της Google για την μέτρηση της αξιοπιστίας ενός site. To PR ενός site βασίζεται στα αντίστοιχα PR των σελίδων που κάνουν link σε αυτή τη σελίδα. Αποτελεί έναν παράγοντα από τους εκατοντάδες και είναι κάτι που μόνο η Google χρησιμοποιεί, οπότε δεν λαμβάνεται υπόψιν από τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.

Όμως ποιά είναι τα κατάλληλα link? Εξαρτάται από τη θεματολογία της σελίδας σας και από τον ανταγωνισμό γύρω από το θέμα αυτό. Link από το Wikipedia είναι καλά, αλλά ένα link από την αυθεντία στον τομέα σας είναι καλύτερο.

Σαν γενικός κανόνας, όσο πιο δύσκολο είναι να αποκτήσεις ένα link, τόσο το καλύτερο καθώς η δυσκολία αυτή μειώνει τις πιθανότητες ο ανταγωνιστής σας να έχει το ίδιο link και ενισχύει ταυτόχρονα την σημαντικότητα αυτού του link για την μηχανή αναζήτησης.

Anchor Text, Nofollow, και Link Diversity
Υπάρχουν άλλα 3 πράγματα που πρέπει να συζητήσουμε μιλώντας για την ποιότητα των link:

    1. Το anchor text των links
      Ίσως γνωρίζετε ότι το Anchor text είναι ένα clickable text που αντιδράει σαν τα link. Αυτό το text, ακόμα και οι λέξεις γύρω από το ίδιο το σύνδεσμο δίνουν μια ένδειξη για το που θα γίνει indexed η σελίδα (βάση του περιεχομένου της). Εάν το Anchor Text λέει “σχεδιασμός ιστοσελίδων” κατά πάσα πιθανότητα θα σας βοηθήσει να πάρετε καλύτερο rank για την φράση “σχεδιασμός ιστοσελίδων” απ’ ότι αν το Anchor text είχε σαν κείμενο “κάντε κλικ εδώ.” Τα Keywords στο anchor text βοηθούν για την καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
    2. Links με το attribute nofollow
      Το nofollow είναι ουσιαστικά ένας τρόπος για να συνδεθείτε μια ιστοσελίδα, ενώ την ίδια στιγμή να αφήσει τις μηχανές αναζήτησης να γνωρίζουν ότι δεν συνιστάτε και δεν υποστηρίζετε αυτή τη σελίδα. Δεν έχουν λοιπόν κανένα όφελος σε σχέση με SEO. Ωστόσο, οποιαδήποτε σύνδεση εξακολουθεί να είναι ένα σημείο πρόσβασης για το site σας. Αν για παράδειγμα σαν έλεγαν ότι στο site του CNN θα μπει ένα link προς την αρχική σας σελίδα, αλλά το link θα είχε το attribute nofollow, θα έπρεπε να σας ικανοποιεί καθώς πολλά μάτια θα το δουν και ελπίζουμε ότι πολλοί από αυτούς θα κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας.
    3. Links Diversity – Η ποικιλομορφία των links και από πού προέρχονται
      Αναλογιστείτε 2 σενάρια. Έστω ότι λαμβάνετε:

      1. 1,000 link στο site σας από μία μόνο σελίδα
      2. 100 link, έχοντας 5 από καθένα από 20 διαφορετικά site.

Το όφελος στο δεύτερο είναι πιθανώς μεγαλύτερο. Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει ποικιλία στα link. Στη δεύτερη, υπάρχουν περισσότερα site που «ψηφίζουν» για το site σας. Ιδανικά τα link στη σελίδα σας θα πρέπει να έρχονται από μία γκάμα πηγών.

Εσωτερικά link
Τα εσωτερικά link (link από μία σελίδα του site σε κάποια άλλη), μετράνε σαν link. Όμως το τι λένε οι άλλοι για εσένα, μετράει περισσότερο από αυτό που λες εσύ για τον εαυτό σου. Τα Εξωτερικά link (link από άλλα domain) είναι καλύτερα από τα εσωτερικά, αλλά μην ξεχνάτε ότι τα εσωτερικά link μετράνε. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο εύκολο είναι να λάβετε ένα link, τόσο μικρότερη η αξία του. Ακόμη και εάν έχει μεγάλη αξία, ο ανταγωνιστής σας θα μπορεί εξίσου εύκολα να το βρει, μειώνοντας έτσι την αξία του.
Link χαμηλής ποιότητας
Αυτά συνήθως εντοπίζονται εύκολα. Forum, κατάλογοι, σχόλια σε blog είναι μόνο μερικά παραδείγματα. Όλα τα παραπάνω μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον οποιοδήποτε και δεν προσδίδουν ιδιαίτερη αξία για τα ταξινόμηση στις μηχανές αναζήτησης, οπότε μην σπαταλάτε πολύ χρόνο και προσπάθεια εκεί.
Link υψηλής ποιότητας
Είναι δυσεύρετα αλλά θα σας προσδόσουν μεγαλύτερο όφελος και πρέπει να επικεντρώσετε τις ενέργειες σας σε αυτά. Αρχίστε πρώτα με το περιεχόμενο της σελίδας σας, ούτως ώστε να δώσετε σε κάποιον το κίνητρο να συνδεθεί με αυτήν.

Δώστε για να πάρετε. Εάν θέλετε κάποιος να κάνει link στη σελίδα σας θα πρέπει να κάνετε εσείς πρώτα σε αυτόν.Δημιουργήστε σχέσεις. Είναι πιο πιθανό να βοηθήσουμε κάποιον που ξέρουμε παρά έναν άγνωστο. Είναι ακόμη πιο πιθανό να είμαστε εξοικειωμένοι με το περιεχόμενο από ανθρώπους και site που ξέρουμε, κάτι που κάνει ευκολότερη τη σύνδεση με αυτό το περιεχόμενο.

5. Analytics – Στατιστικά

Τα προηγούμενα βήματα μας έδειξαν τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όμως θα πρέπει να ελέγξουμε το κατά πόσο ήταν επιτυχημένα και άξιζε η επένδυση. Το SEO δεν είναι κάτι που πραγματοποιείται μία και έξω, αλλά μία επαναληπτική διαδικασία. Στηρίζεται στη δοκιμή κάποιων πραγμάτων, τη μέτρηση του αποτελέσματος και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για την επόμενη φορά. Υπάρχουν πολλές εταιρείες στο χώρο που προσφέρουν λύσεις για την ανάλυση των αποτελεσμάτων σας σε διάφορα κόστη. Η πρόταση της Google, το Google Analytics είναι μία εύκολη στη χρήση και δωρεάν λύση και σας παρέχει χρήσιμα στατιστικά για να καταλάβετε τι γίνεται στη σελίδα σας. Το πιο εύκολο που μπορείτε να κάνετε έιναι να παρατηρήσετε πόση κίνηση λαμβάνετε από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και άλλες πηγές. Ιδανικά η κίνηση αυτή θα αυξάνετε, αλλά εάν δε γίνει αυτό ή παρατηρήσετε μία απότομη μείωση κίνησης μπορείτε να ελέγξετε εις βάθος για να καταλάβετε το γιατί. Μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι:

  • Δείτε τι keywords σας φέρνουν κίνηση στο site σας και επεκτείνετε τη λίστα με παρεμφερείς λέξεις και φράσεις.
  • Παρακολουθήστε την ταξινόμηση των λέξεων-κλειδιά ή τουλάχιστον τη θέση της σελίδας σας στα ranking
  • Ανακαλύψτε ποιό περιεχόμενο λειτουργεί καλύτερα. Ποιό περιεχόμενο έχει τα περισσότερα views, ποιό προσελκύει τα περισσότερα link; Μόλις απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις δημιουργήστε αντίστοιχο περιεχόμενο.
  • Βρείτε τα site που σας στέλνουν την περισσότερη κίνηση.
  • Μάθετε ποιός επισκέφτετε ποιό συχνά το site σας. Θα πρέπει να ξέρετε ποιόν browser και λειτουργικό σύστημα χρησιμοποιούν. Ακόμη είναι χρήσιμο να γνωρίζετε την περιοχή που βρίσκονται. Όσο περισσότερο γνωρίζετε τα χαρακτηριστικά των ατόμων που επισκέφτονται τη σελίδα σας, τόσο καλύτερο περιεχόμενο μπορείτε να δημιουργήσετε για να τους κάνετε να επιστρέψουν αλλά και να φέρουν περισσότερους ανθρώπους σαν αυτούς στο site σας.
  • Προσδιορίστε τι κάνετε καλά και τι όχι. Υπάρχει πολύ κίνηση στις αναζητήσεις αλλά λίγη κυκλοφορία στις παραπομπές; Σπαταλάνε οι επισκέπτες πολύ χρόνο σε μια σελίδα και δεν κάνουν click στις υπόλοιπες; Επισκέπτονται πολλές σελίδες αλλά δεν κάθονται αρκετή ώρα στην κάθε σελίδα; Πόσο εθιστικό είναι το site σας;
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις με τα εργαλεία ανάλυσης. Πριν όμως, θα πρέπει να έχετε την κατάλληλη υποδομή. Πρέπει να καταλάβετε τι συμβαίνει στη σελίδα σας, τι δουλεύει και τι όχι, ούτως ώστε να βελτιώσετε το site σας στην επόμενη προσπάθεια.

Επίλογος

Στόχος του παρόντος άρθρου είναι να σας δώσει την βάση και να σας εξηγήσει τι είναι το SEO. Είναι ένα πολύπλοκο θέμα που δεν μπορεί να αναλυθεί εις βάθος σε μερικές γραμμές. Παρόλα αυτά προσπαθήσαμε να σας δώσουμε τις βασικές αρχές ενός τομέα που συνεχώς μεταβάλεται και εξελίσεται. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να δώσουμε λύσεις και προτάσεις που θα βελτιώσουν το Site σας και θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.