10 κανόνες για σωστό Social Media Marketing

Αξιοποιώντας την δύναμη του περιεχομένου και το social media marketing, μπορούν να βοηθήσουν στο να αυξήσετε το κοινό σας και τη βάση πελατών σας με θεαματικό τρόπο. Αλλά το να αρχίσετε χωρίς πρότερη εμπειρία ή βαθιά γνώση θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση.

Είναι ζωτικής σημασίας το να καταλάβετε τις βασικές αρχές του social media marketing. Από το να μεγιστοποιήσετε την ποιότητα μέχρι να αυξήσετε τα ‘online entry points’ σας, το να τηρήσετε αυτούς τους 10 κανόνες θα σας βοηθήσει να χτίσετε μια βάση η οποία θα εξυπηρετεί τους πελάτες σας, το brand σας και – ίσως το πιο σημαντικό – το κέρδος σας.

1. Ο κανόνας της Ακρόασης

Η επιτυχία στα social media και στο content marketing απαιτεί περισσότερη ακρόαση και λιγότερα λόγια. Διαβάστε το online content του στοχευόμενου κοινού σας και συμμετέχετε σε συζητήσεις για να μάθετε τι είναι σημαντικό γι’ αυτούς. Μόνο τότε μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο και να προκαλέσετε συζητήσεις που προσθέτουν αξία στη ζωή τους.

2. Ο κανόνας της Εστίασης

Είναι καλύτερο να ειδικεύεστε σε ένα τομέα παρά να είστε “πολυτεχνίτες”. Μια ιδιαίτερα εστιασμένη social media και content marketing στρατηγική η οποία προορίζεται να χτίσει ένα δυνατό brand έχει μια καλύτερη πιθανότητα να είναι επιτυχημένη παρά μια ευρεία στρατηγική η οποία προσπαθεί να είναι τα πάντα για όλους τους ανθρώπους.

3. Ο κανόνας της Ποιότητας

Η ποιότητα υπερισχύει της ποσότητας. Είναι καλύτερα να έχετε 1,000 online επαφές που διαβάζουν, κάνουν share και μιλούν για το περιεχόμενο σας με το δικό τους κοινό παρά 10,000 οι οποίοι εξαφανίζονται αφού συνδέονται μαζί σας τη πρώτη φορά.

4. Ο κανόνας της Υπομονής

Η επιτυχία στα social media και το content marketing δεν συμβαίνει εν μία νυκτί. Ενώ είναι πιθανό να προσπαθήσετε να κάνετε κάτι απίθανο, είναι ακόμα πιο πιθανό ότι θα χρειαστεί να δεσμευτείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να επιτύχετε αποτελέσματα.

5. Ο κανόνας της Σύνθεσης

Αν δημοσιεύετε καταπληκτικό, ποιοτικό περιεχόμενο και δουλεύετε για να χτίσετε το online κοινό σας από ποιοτικούς followers, θα το κάνουν και αυτοί με τη σειρά τους share με το δικό τους κοινό στο Twitter, στο Facebook, στο LinkedIn, στα δικά τους blogs κτλ. Αυτό το sharing και η συζήτηση για το περιεχόμενο σας ανοίγει νέα ‘entry points’ για μηχανές αναζήτησης όπως το Google για να το βρείτε στην αναζήτηση keyword. Αυτά τα ‘entry points’ θα μπορούσαν να αυξηθούν σε εκατοντάδες ή χιλιάδες περισσότερους πιθανούς τρόπους για να βρουν online στο web την ιστοσελίδα ή το eshop σας.

6. Ο κανόνας της Επιρροής

Ξοδέψτε χρόνο για να βρείτε τους online ‘influencers’ στην αγορά σας οι οποίοι έχουν ποιοτικό κοινό και είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες σας και την επιχείρηση σας. Συνδεθείτε με αυτούς τους ανθρώπους και δουλέψτε για να χτίσετε σχέσεις μαζί τους. Αν αντιληφθούν ότι είστε μια αξιόπιστη, ενδιαφέρουσα πηγή χρήσιμων πληροφοριών, μπορεί να κάνουν share το περιεχόμενο σας με τους δικούς τους followers, κάτι το οποίο θα μπορούσε να φέρει εσάς και την επιχείρηση σας μπροστά σε ένα τεράστιο νέο κοινό.

7. Ο κανόνας της Αξίας

Αν ξοδεύετε όλο το χρόνο σας στο social Web προωθώντας άμεσα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, οι άνθρωποι θα σταματήσουν να ακούν. Θα πρέπει να προσθέσετε κάποια αξία στην συζήτηση. Εστιάστε λιγότερο στα ‘conversions’ και περισσότερο στο να δημιουργείτε καταπληκτικό περιεχόμενο και να αναπτύσσετε σχέσεις με online ‘influencers’. Με το καιρό, αυτοί οι άνθρωποι θα γίνουν ένας αποτελεσματικός καταλύτης για το στόμα σε στόμα marketing της επιχείρησης σας.

8. Ο κανόνας της Αναγνώρισης

Δεν θα αγνοούσατε κάποιον ο οποίος σας προσεγγίζει σε προσωπικό επίπεδο γι’ αυτό μην τους αγνοείτε online. Το να χτίζετε σχέσεις είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της social media marketing επιτυχίας σας, γι’ αυτό να μιλάτε πάντα σε κάθε άτομο το οποίο προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί σας.

9. Ο κανόνας της Προσβασιμότητας

Μην δημοσιεύετε το περιεχόμενο σας και έπειτα να εξαφανίζεστε. Να είστε διαθέσιμοι στο κοινό σας. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να δημοσιεύετε σταθερά περιεχόμενο και να παίρνετε μέρος σε συζητήσεις. Οι online followers μπορούν να είναι ευμετάβλητοι και δεν θα διστάσουν να σας αντικαταστήσουν αν εξαφανιστείτε για εβδομάδες ή μήνες.

10. Ο κανόνας της Ανταποδοτικότητας

Δεν μπορείτε να περιμένετε από τους άλλους να μοιράζονται το περιεχόμενο σας και να μιλάνε για εσάς αν δεν κάνετε και εσείς το ίδιο για εκείνους. Έτσι, ένα μέρος του χρόνου που διαθέτετε στα social media θα πρέπει να εστιάζεται στο sharing και στο να μιλάτε για το περιεχόμενο το οποίο δημοσιεύεται από άλλους.